Jeep Wrangler Club Czech Republic


fórum pro všechny majitele a nadšence vozů Jeep Wrangler
Právě je 25 dub 2018, 16:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 31 črc 2012, 10:03 
Zdravím vás, může mi prosím někdo poradit s YJ 4,2? Mezi motorem a převodovkou mi kape olej. Zdá se, že teče pod vanou, ale stéká po vnitřku krytu mezi motorem převodovkou. Koupil jsem sadu těsnění pod vanu motoru a chystám se ho vyměnit. Může olej unikat ještě jinudy, nemá s tím někdo zkušenost?
Předem díky za radu.
Bob


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 31 črc 2012, 10:58 
Offline
malej kecal

Registrován: 22 led 2007, 10:30
Příspěvky: 35
Bydliště: Nový Jičín
Já s tím mám problém již několik let. Podle barvy oleje (čirý do červena) mně to někde kape z aut. převodovky. Nechal jsem vanu přetěsňovat několikrát, ale zase se to vrátilo. Dělá mně to pouze tehdy, když auto odstavím třeba na měsíc do garáže, pak to kape na "šus" plech. Po jízdě s tím nemám tak tři dny problém. Vždycky jsem si myslel, že přelévám olej do aut. převodovky a někde to po delším odstavení, když olej steče do vany, vytéká nějakou přepadovou dírkou. V manuálu jsem však nenašel, že by u aut. převodovky byla nějaká ochranná vytoková dírka (asi by to nemělo tlak, kdyby se tam dostal vzduch).
Někteří kluci na srazu říkali, že tam něco je.
Pokud olej vyteče a dostane se podle měrky na minimální hranici, tak již nevytéká nic, ale zase to špatně řadí. Jsem v začarovaném kruhu, proto se těším, že se k nám někdo v diskuzi přidá. Jinak se omlouvám, že jsem ti radou nepomohl.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 31 črc 2012, 15:13 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 17:24
Příspěvky: 589
Bydliště: Plzeň
Pokud ti to teče mezi motorem a převodovkou, tedy vytéká ze spojkového zvonu, bude to pravděpodobně simering na výstupu kliky z motoru.
U YJ 4,2 byl pokud si dobře pamatuju dělený simering a neznám snad auto kde by to po nějakém čase nekapalo. Výměna simeringu na chvíli pomůže, ale dle mé zkušenosti je tam stejný problém za chvilku zase. :frown:
O jaký olej se jedná (zda motorový, nebo převodový) poznáš z konzistence a barvy oleje.
Toť moje zkušenost.


Naposledy upravil Standa dne 31 črc 2012, 17:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 31 črc 2012, 16:57 
Díky, myslel jsem si to, v katalogu je kreslený půlený simering, ale nevím, kam patří. Nevíš, prosím tě, zda se dá simering vyměnit bez demontáže převodovky?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 31 črc 2012, 21:20 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Jestli je ten olej s motoru,tak nejdřív začni kontrolou ventilovýho víka a potom držáku olejovýho filtru.To jsou častý místa úniku u I-6 motorů. Motor je zakloněn vzad a tak vše stejká dozadu a kape to dole pod frémou.
S ventilovýho víka to stejlá vzadu za motorem,s držáku filtru po spáře mezi vanou a blokem.
Pokud tohle je OK,tak potom ten dělenej simering na konci kliky ale je to práce na pytel a jen na chvíly,jak píše Standa.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 01 srp 2012, 07:31 
Vypadá to, že to opravdu teče děleným simeringem, poraďte prosím, jak se dá nejsnáze vyměnit.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 01 srp 2012, 11:05 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 17:24
Příspěvky: 589
Bydliště: Plzeň
My jsme to dělali když byla sundaná almara a dělala se spojka. Je to už nějakých 12 let, takže si to přesně taky nepamatuju.
Bez sundání převodovky to ale asi neuděláš. Pokud ti to neteče moc a neprokluzuje ti spojka, vykašlal bych se na to.


Naposledy upravil Standa dne 05 srp 2012, 18:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 01 srp 2012, 21:01 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Je tam dělenej simering,tak to jde bez sundání spojky nebo měniče u automatu. Musí se sundat vana a poslední šála kliky.Horní půlka simeringu se vytlačí ven. Jde to blbě,bejvá v drážce zarostlá ale jde to.V manuáleu je na to postup,hlavně kam pak dát a kam ne silikon a utahovací momenty na tu šálu.
Dělas jsem to u čtyřlitra ale u 4,2 to bude stejný.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 01 srp 2012, 21:05 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Už jsem si vzpoměl,kde byl obrázkovej návod

http://jeepin.com/features/rearmain


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 01 srp 2012, 21:27 
Herleyi opravdu moc děkuji, to je to co jsem potřeboval, koupím simering a pokusím se to opravit, výsledekm papíšu. BOB


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 19 srp 2012, 18:57 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 27 led 2007, 13:56
Příspěvky: 767
Bydliště: Praha
Oldo s automatovym olejem je to blbym těsněním na vaně... copak tam máš za těsnění? Guma či korek? Ono se vždy pěkně vyhřeje, utáhne a neteče. Ale jak to schladne, najde si to nějakou novou skulinu a prosakuje... Trápim se stim taky. Vždy čas po čase když začne kapat, dotáhnu šrouby vany a na chvíli je klid. Pak zas třeba po měsíci klidu v garáži začne znovu kapat a zas dotahuju. Mam tam gumový těsnění a brzičko poletí z vokna, páč jej nahradím korkovym. Ale musim ho objednat. Běžně maj jen to gumový, který je naprd!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 26 srp 2012, 21:10 
Harley měl pravdu, teče to pod ventilovým víkem, koupil jsme korkový těsnění, sundal víko, ale bohužel jsem zjistil, že koupené těsnění mi tam nepasuje, má pouze 7 děr. Na mém autě má víko 15 děr. Je to originám nebo nějaká slátanina? Lze někde sehnat někoho, kdo mi těsnění udělá?
Díky za radu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 08 zář 2012, 08:21 
Offline
malej kecal

Registrován: 16 dub 2012, 22:49
Příspěvky: 1
Ahoj Bobe, 4,2l žádné pevné těsnění pod víko ventilů nemá. Používá se na to těsnění v tubě. Osobně mám dobré zkušenosti s Lukoprenem. Hlavně musíš důkladně odmastit dotykové plochy hlavy a víka, nejlépe trichlorem nebo acetonem a vytřít do sucha. pak tam vytlač těsnící hmotu z tuby nasaď víko a nech tak 6h zavadnout. Pak to dotáhni na pevno.
Co se týče těsnění vzadu na klice, to je ze dvou polokroužků. Jde to docela dobře vyměnit bez nutnosti sundat převodovku.
Mně se letos objevil problém s olejem utíkajícím přes odvdušnění klikové skříně. Přecejen moje auto je už starší ročník a trochu začal tlačit vzduch kolem pístních kroužků, nebo vodítek ventilů. Kdysi jsem pomáhal servisovat buginu s 8V Tatra a měli jsme podobný problém. Přimontoval jsem tedy do motoru nádobku, do ní vede hadice z vyústění odvětrání vzadu na ventilovém víku. Z nádobky jsem svedl hadičkou olej zpátky do olejové vany. Na nádobce je víčko s otvory, aby vzduch mohl ven. Funguje to dobře. Olej se neztrácí, nezasírá sání ani nikde neteče. Jinak s nějakou kapkou oleje pod autem se při nájezdu 200 000km, Canada - British Columbia, Krušné hory, Beskydy musí počítat :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 18 zář 2012, 18:49 
Pánové, díky všem za radu, o víkendu jsem ventilové víko utěsnil silikonem a zdá se, žer motor neteče, dokonce prošel technickou kontrolou. Na dva roky mám pokoj, pouze emise nevyhověly, ale známku jsem dostal.

Nemáte někdo typ, jak nahradit elektronický karburátor?
Díky BOB


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej pod autem
Nový příspěvekNapsal: 14 říj 2012, 19:23 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 27 led 2007, 13:56
Příspěvky: 767
Bydliště: Praha
To je podtlakově řízenej karbec kvůli bohatosti směsy aby se nespálil kat...
Nahrazuje se běžným, mechanickým karbcem. Pro 4.2 L je karbcová sada v licenci od Webru, ale neplní emise a nekamarádí se s katem. Otázkou je, zda tam kat ještě máš a v jakém je stavu? Obecně Webrova sada motor oživí a klesne spotřeba.
http://www.quadratec.com/products/51312_53_07.htm


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz