Jeep Wrangler Club Czech Republic


fórum pro všechny majitele a nadšence vozů Jeep Wrangler
Právě je 24 dub 2018, 20:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 20:16 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Jak sem psal někde v prvním přízpěvku.Tam,kde je víc zajímá opravdovej tech. stav než porovnávání rozměrů v TP s autem a pod. Neplatím a korunu navíc "do kapsy" . A
A tak by to mělo bejt. Auto má bejt v řádným tech. stavu a né jen splňovat nějaký pofidérní normy stanovený ouřadama.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 21:47 
Offline
hodně velkej kecal

Registrován: 11 dub 2009, 22:17
Příspěvky: 174
Ověřené,ozkoušené znalosti a zkušenosti se nestávají normou,protože jsou pofiderní... a komisaře na STK by opravdový technický stav měl zajímat v prvé řadě,ovšem kde nejsou normy,tam je dovoleno vše a to je anarchie a krok zpět... v podstatě si s H. notujeme,já mám ale o něco raději možná to německy bezduché lpění na normách oproti tomu českému sklonu k improvizaci ,holt,jsme lidi různí. :tožvitaj:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 22:23 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
No a zrovna v DE všelijaký úpravy jdou zlegalizovat.Vše musí bejt postavený na homologovaných dílech s TüV a následným zpasání v TP. Stojí to sice ,legálně ,nějaký peníze navíc,je pak dražší pojistka a daň ale máš-li na to a chceš to,tak to mít můžeš.
To tad nejde a to je špatně.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 22:54 
Offline
hodně velkej kecal

Registrován: 11 dub 2009, 22:17
Příspěvky: 174
Ano, i lanovky a sjezdovky v Alpách jdou a zde v Beskydech to ochranáři zarazí...holt u nás je vše naopak
Jistě, to by bylo řešení,chceš-li individualizaci,pak tam je úpravce,ten to udělá z homologovaných dílů,ty to zacvakáš,ale vše je lege artis v TP a pak i STK je dle pravidel bez potřeby"domluvy". To je dobrý směr.Každá legrace něco stojí ,ale vše je dle pravidel :cheche:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 23:03 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2007, 21:13
Příspěvky: 502
Bydliště: Havlíčkův Brod
zajímavá a docela i praktická debata... mozná to zkusim vrátit k tomu prvnímu prízpevku " zkušenost v reálu " s policií

pro pochopení to vezmu trochu od začátku
do wraníka sem se zamiloval, má duši, osobitost (v upravách) mu dává to pravý ořechový.. standart je jak sex bez orgasmu ... treba to nekomu vyhovuje
me ale ne. kazdej sme holt jinej a tak to má i bejt.
když to shrnu tak každej máme větší nebo menší úpravu a tím se každej rozhodl dát tam něco svýho... viz galerie každý auto má svou duši.
nemá to E a není to homologovaný protože to prostě nejde!!!
co ale legálně jde ... je určitá tolerance. i proto sme braný jako korupční stát( ruku na srdce) je to bohužel ve všem i ve zdravotnictví doktore :wink:
tyhle moralistický kecy nemám rád stejněš jako kluky od PCR, s kterejma nikdy kámoš nebudu.

Otázku úprav a legalizace sem si položil několikrát a proto jsem hlavně v rámci legalizace zvolil dovoz pres Denker a myslel ze budu v pohodě a i tak sem se mýlil.
- meli na to polozku cca 45 tis. auto sem prebíral v tom stavu jak je dnes, tak mi po zaplacení dali evidencku a ja dosel akorat pro spz
no proste vsechny upravy, ty se daj shrnout -pneu 35", pevnostaky, naviják, podvozek
- ve skutecnosti je na velkym TP uvedeno jakýsi č.j. rafana z Kolína a pár změn který v roce 2007 asi stačily
na obhajobu ani technici nevedi jak se maj stavet k pevnostakum, naraznikům a pod. upravam viz. upravy hasickejch aut a podobny techniky.
neuznava Tuv ale toleruj ho... viz, moje osobní zkušenost
- kdyz sem jel po 2 letech na technickou ( N2 s odpočtem ) tak první kouknutí co zajímá , čirá optika v předních světlech a číslo na rámu.. podle mýho to nejsou věci ohrožující bezpečnost.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 23:25 
Offline
hodně velkej kecal

Registrován: 11 dub 2009, 22:17
Příspěvky: 174
Meete,to není o moralizování, to není o negativismu vůči úpravám, to je jenom úcta k pravidlům a normám třeba bezpečnosti a technické způsobilosti...přirovnávat to k sexu bez orgasmu nebo to omlouvat korupcí ve zdravotnictví je mimo mísu...
Debata začala tím,že autor tohoto příspěvku podobně jako drtivá většina majitelů JK touží po úpravě,který tomu autu sluší a možná má i nějaký vyuřití či opodstatnění/ při mým ježdění jenom designový/,ale má obavy,že jej na první STK pošlou čelem vzad a v cizině mu rovnou zabaví auto. Tohle já chápu a je to také jedním z důvodů,proč bych si úpravy rozmyslel /krom těch dalších důvodů...reálná potřeba,finance,kdo mi to udělá atd/. Došli jsem zde vlastně k tomu, že všechny úpravy jsou fajn,ale v podmínkách ČR je legalizovat nelze a každý je dělá s vědomým rizikem potíží s nekompromisním technikem na STK či zvídavým policajtem v zahraničí nebo soudním znalcem v případě nehody. Toť vše.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 23:28 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2007, 21:13
Příspěvky: 502
Bydliště: Havlíčkův Brod
nevim nejak mi to blbne tak pokracuju v dalsim prispevku.

nic méně optika a číslo karoserie je nepřekonatelnej problém.
- vše vyřešeno , normálním lidským přístupem za přispění Boba.. tady díky Bobe :todáš: ¨

ted ke skutečnostem na silnici
- v CR zastaven 1x na prevozkách ... Dobrý den..blabla.. ... kde máte Rz .. tady na boku mám převozku .. ano vše v pořádku a můžete jet
pak asi 3x s normální RZ.... očistěte značku, blabla ... jinak vše v cajku

... v Rakousku na Dálnici .. cesta do Albánie 2010 ... na střeše zahrádka ( doma dělaná a festunk.. konzultováno s Bureš rámy) navěšená plnou polní.
předjela mě rakouská Police a terčíkem s majákama mě vyhnala na bok ( prdel stažená a říkal sem si tak a je vylovíno) s majákama zastavily za mnou a 2 MINUTY SE NIC NIC NEDĚLO... pak v megafonu "Goou czechia goou" tak sem vyrazil , když mě pak předjížděli tak sme se na sebe jen podívali s usmevem a začli zastavovat kamion o pár km dál. Bud náhoda a nebo nevim...

To je asi vše co k tomu můžu dodat.
Papíry mám v pořádku... technickej stav 1A .... co si uvědomuju deformační zony a takovýhnle předpisy jsou asi problém. I osobně bych z někajé takové tragedie byl v hajzlu aleto i v oktávce...

závěr : když v ČR te zastaví PCR tak neví .. možná se připravuje zákon že do 4km te nůže poslat na technickou (ale zase sjetý pneua ještě jedna věc) a pod. ale furt je to tak nejasné..
ono taky co vyčteš z malýho OTP...

když se dívám na různé zahr. dokumenty o samodělach a homologacích ... tak to stojí cca 50tis v Kč ale jde to a to je podstata, technickýho stavu jako takovýho... a ne že ti chbí vyražený číslo :todáš:


Naposledy upravil meett dne 22 čer 2011, 00:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 21 čer 2011, 23:34 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2007, 21:13
Příspěvky: 502
Bydliště: Havlíčkův Brod
Dr Ti ... než jsem to dopsal... tak si mi do toho vstoupil... dlouhej prispevek mi to pak nebralo :wink:
v podstatě si rozumíme... taky nechci jezdit s krámem ....
ale venku jde za ty prachy aby vyzkoušeli funkčnost a bezpečnost,a vydat skutečný a reálný stanovisko, tady je to jen o částce někam do pohodlnýho systému.

Ještě jedna věc uvádíš upravy nebo doplňky jako by je dělal někdo na koleně ( neříkám že né ), ale většinu doplňků koupíš přes Mopar nebo jiný výrobce a ty prostě ty E čka nemají a nejsou to špatný věci.

a za touvšeobecnou korupcí si stojím, je to dnes postavený jak všimný v hospodě a to nejen ve zdravotnictví.

Třeba bude jednou zákon že to pujde v pohodě a zákony nebudou postavený tak že tam bude možnost udělat to někomu do kapsy v podstate za nic.

ALE PODSTATA MEHO PRISPEVKU JE REAL A MOJE ZKUSENOST a ne korupce nebo muj dojem s orgasmem nebo modrá octavka.
ted zhřešim ,když řeknu že radši sedět bokem jak píčus v krásnym defíku , než mít wraníka we standartu ještě ze zástěrkama.
Na druhou stranu v tomhle je Evropa jiná než US, ale zase tady máme x věcí co nám amíci můžou závidět...

Skoda že sem nechoděj policajti... třeba by nám ohledně toho řekli něco reálnýho z druhý strany.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 08:21 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Tak ony ty úpravy a nebo většina z nich,není legální ani v USA.Před časem jsem na JK-Foru narazil na takovou debatu,co kde ,ve kterým státu USA je povolený a co ne. Byl tak i seznam těch nejpodtstanějších věcí v tom kterým státě,co se smí a nesmí. V podstatě to samý co tady. Je to tam i podobně "tolerovaný" jako u nás.

Když se mi podaří to najít,hodím to sem

Moje osobní zkušenost s tech. kontrolou v v DE je že jednou motorka zabavená a vydaná až při naložení na podval a odvoz na valníku domů někde od Insbruku.Nelíbila se jim hlučnost výfuků u kamaráda,co jel semnou to samý plus ještě že neměl přední blatník.
Po druhý,zase STK na silnici ,v sedm ráno,v dešti na německý straně pod Cínovcem.Vše co jelo tou silnicí,muselo přes odstavný parkoviště ,kde technici dělali STK. Prošli sme dva HD jen tak tak s napomenutím.Zvukově sme byli asi 5 decibelů nad limit(nad 100) a motorky byly upravený a vypadaly jinak než sčeho vycházely. Spousta věcí byla technicky OK ale nemohli to zkontrolovat,jelikož to nemáme v OTP.

Každopádně,já na sériový motorce a nebo v sériovýmautě jezdit nebudu.Navíc,žádný se takový nevyrábí a mě se žádný nelíbí


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 09:48 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2009, 16:46
Příspěvky: 167
Možná by bylo dobré vzpomenout si, proč jste si toho Wraníka vlastně koupili. Jistě to bylo pro to, že jste se chtěli odlišovat a vyjádřit váš postoj k svobodnému životu a menšinovému životnímu stylu. Je v tom i jistá rebelie a s tím samozřejmě souvisí i ten přístup k legislativě, předpisům, úpravám, atd. Ano, každý máme tu hranici někde jinde ale všichni jsme si vědomi následků a děláme to dobrovolně. Těm hodným jedničkářům co s tím mají problém doporučuji neupravovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 10:06 
Offline
Soptík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2009, 17:38
Příspěvky: 786
Bydliště: Kladno
Jo ! :blééé: :blééé: :blééé: Jasně si vzpomínám, že jsem si Wraníka koupil, protože jsem se zbláznil... :cheche: :cheche: :cheche: :todáš:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 10:55 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1455
Bydliště: Praha
Tak to já ne! Já si ho koupil,protože jsem ho chtěl a líbí se mi. Tohle auto jsem chtěl už od dob,když jsem byl malej. To tehdy byl Wyllis. Pro rebélii a masírku jsem si ho nepořídil.Mám ho pro rodinu,nákupy,práci a hlavně radost. Dokud byl Wrangler krátkej,musel jsem mít alespoň od stejný značky SUV .


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 13:34 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2010, 01:13
Příspěvky: 348
Bydliště: Olomouc
Souhlasím že univerzálnost dlouhýho JK do dnešního provozu je :todáš:
Jezdím přes 10 let Grandama ZJ, WJ a teď WK Hemi, každej novější je luxusnější a " lepší " ale nějak se ta univerzálnost a vyjímečnost vytrácí,
JK nebo Wrangleři obecně se naštěstí dají hodně zidividualizovat i bez větších zásahů vadících pak na STK.
Samozřejmě ty správné úpravy jsou o něčem jiném :todáš: :blééé:
Pořád je to to správné LEGO pro velké :todáš:
Nejlepší na tom je, že každej má trochu jinou představu, vkus :pako: no a peníze že ? :cheche:
Podle toho jdou ruku v ruce úpravy. a taky jsou ty auta odlišný což je radost pro oko.
Třeba já bych se například bez dveří bál :frown:
( ne že by ženě nafoukalo pod sukni :blbost: ale že bych určitě vypadl ven :wink: )
Ale zase, který jiný auto je takto variabilní a " měnitelný " už ve fabrickým provedení, dveře, střechy , okna a kde co.
I když by toho hodně zakázali, pořád nám něco zbude ať můžeme něco měnit, nasazovat, sundávat a pod.
Pořád si budou lidi říkat :frown: :frown:
Chudák, musí jezdit s autem co ani nemá střechu ani dveře :cheche: :cheche: :cheche:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 13:55 
Offline
hodně velkej kecal

Registrován: 11 dub 2009, 22:17
Příspěvky: 174
Nebylo by to správné,aby motto téhle diskuze vyznělo Jedničkář/i/ kontra úpravci rebelové, to je opět mimo mísu... smysl téhle diskuze je objasnit a bohužel potvrdit,že jakákoliv změna provedená na autě nezapsaná v TP je vlastně diskvalifikací pro provoz na pozemních komunikacích a tím i kontrole STK dle zákona. Bohužel to tak u nás je. Já se nebráním úpravám,sám si sice prd udělám,ale za peníze v Praze dům...takže nějaká ta osobní zkušenost také je. Co se týká JK,tak to v podstatě H. uvedl správně, v případě nového vozu je to risk ztráty záruky,takže žádné podstatné úpravy tč nedělám, výměna disků kol a nějaké ty designové doplňky nejsou žádnou úpravou,ale make-up. Zatím mně to i stačí, už tak tohle vozidlo budí pozornost a na sídlišti před ordinací nemusím mít zástupy čumilů a potenciálních chmatáků.... Za sebe mohu říci,že lift + US origo přední nárazník jsou dvě operace,které mám v merku do budoucna, větší pneu s ohledem na pokles dynamiky /bez změny převodů,což nehodlám/ jsou pro mně nepřijatelný, o dynamiku mi jde...Ani tyto úpravy samozřejmě nejsou zlegalizovatelné,ovšem nejsou natolik nápadné,aby se staly předmětem bližšího zkoumání,jde jen o to,aby byly dobře zvládnuty a neznamenaly provozní problémy...volně se dostáváme k podtématu: ÚPRAVCI,které by si zasloužilo možná vlastní prostor, bylo by jisté dobré,aby se tito prezentovali,aby se o nich vědělo,že zde může i laik dojet se svým JK,nechat si "ušít" dle svých představ svůj kabát a spokojen odjet.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Upravy a jejich zapis do TP a zkusenosti s polici atd
Nový příspěvekNapsal: 22 čer 2011, 15:50 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2009, 16:46
Příspěvky: 167
Rozhodně jsem neměl v úmyslu se někoho dotknout. Jde jen o to že tato debata je bez předmětná. Kdo chce jezdit expedice nebo nějaký offroad musí mít auto upraveno. Že není možno tyto úpravy nějak legalizovat je každému jasné. Pokud není, je potřeba si to na rovinu říct. Nikdo nestojí o pletky s dopravní policií nebo neustálé uplácení na STK. Pokud se vrátíme ke kořenům debaty tak jsem nikdy neměl problém s policií u nás a ani v zahraničí. Je mě ale jasné, že pokud budu účastníkem dopravní nehody tak mě vezmou i rodný list a to bez ohledu na to, kdo ji zaviní.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz