Jeep Wrangler Club Czech Republic


fórum pro všechny majitele a nadšence vozů Jeep Wrangler
Právě je 23 kvě 2019, 05:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 22 bře 2010, 18:25 
Vazeni,
jsem tu s prosbou o radu. Mam Wrangler Rubicon Unlimited 3.8 Zvednuty Teraflexovou sadou o 2.5 palce.
Nedavno jsem menil tlumic rizeni (cca pred 4 mesici prevazne sinicniho provozu).

Ted se mi uz asi po treti stalo nasledujici: Pri jizde po panelove dalnici - Brno Hustopece...se mi, zrejme pod vlivem neustaleho pravidelneho drncani, najednou "hrozive" rozklepala predni naprava (a s ni cele auto, vcetne volantu)...az do te miry ze jsem mel co delat, abych vubec zabrzdil (z rychlosti kole 110km/h)...po uplnem zastaveni jsem se znovu rozjel a po problemu ani pamatky...ale jak rikam stalo se mi to uz 3x...takze auto ma zjevne nekde problem.

Byl jsem u dvou mechaniku - jeden rika ze jde o problem s "vylagrovanym tlumicem rizeni", druhy by nejradeji vymenil cepy...pri konzultaci se znamym offroadakem - ten me odkazuje na "vylagrovane tlumice kol...jak jiste pochopite nerad bych menil postupne vsechny tyto casti... :confused:

Nemel jste nahodou podobny problem...a hlavne urcili jste spolehlive pricinu, a hlavne ja odstranit problem??

Prtedem diky
HERSA


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovana predni naprava
Nový příspěvekNapsal: 22 bře 2010, 18:57 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1456
Bydliště: Praha
Kolik stupňů máš záklon? A byl vůbec upravován po liftu na minimální předepsanou hodnotu?
V angličtině se tomuhle jevu říká Death Wobble. Českej ekvivalent neznám.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovana predni naprava
Nový příspěvekNapsal: 22 bře 2010, 21:02 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 27 led 2007, 13:56
Příspěvky: 808
Bydliště: Praha
správně Harley.
Terraflex neřeší záklon a tak je na hraně možností. Obvykle s origo kolama a nebo hubenejma 33" to nezlobí. Ale pokud to dělá toto, musíš zvětšit záklon nápravy. Určitě to tu někde najdeš v tech tipech a tak jen v rychlosti - musíš koupit excentrický podložky, k tomu šrouby co nemaj kulatej dřík ale hranatej a v úchytech spodních ramen, co jsou na naápravě, vyříznout směrem dozadu obdélníčky. Když se podíváš na ten plechovej držák na nápravě, tak na něm najdeš předvylisovaný obdélník - a to je ono!
Dokonce se stává při lftu 4" a více, že to nestačí a pak se musí vyměnit origo spodní ramena za ramena se štylovatelnou délkou...
Výměna tlumiče řízení hodně pomůže, ale není to 100% řešení. Origo tlumič je dost malej a tak kdyžtak použij nějakej větší, silnější!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovana predni naprava
Nový příspěvekNapsal: 23 bře 2010, 01:52 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2007, 21:13
Příspěvky: 502
Bydliště: Havlíčkův Brod
cus,

neuvadis jaky mas kola .. predpokladam standart nemelo.

ja bych zacal geomerii a vyvazenim kol
pri tom kouknout na ulozeni ramen mohlo by byt unaveny. to byt i povolenym sroubem.
povolit srouby na ramenou i kdyz budou utazeny, v kleci na napravach je ovalna dira a nani pripadne poznas
jestli neni vymackana od pohybu toho sroubu. = to ma souvislost také s tím zaklonem.

pri tom prejit i ulozeni panhartky
samozrejme vse ve predu a i vzadu

pak ty tlumice a pak az ty cepy


jde o to kdy to zacalo....
kdyztak mi zavolej ja s tim nejakou zkusenost mam :up:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 27 dub 2010, 19:50 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2010, 01:13
Příspěvky: 348
Bydliště: Olomouc
Tady je to dobře vidět
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dL ... re=related
Jinak na Jeep clubu se to taky dost často řeší u různejch modelů.
http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... 340&kols=1


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 29 bře 2011, 10:19 
Panove,
po dlouhe odmlce jsem opet tu (HERSA) jen jsem si musel zmenit Nick...neslo mi prihlasit se...takze nadale se budu vyskytovat jako Hery.

NO panove s tou rozvibrovanou predni napravou jsem se nikam moc nedostal.
Dle navodu jsem nechal zvysit zaklon excentrickou podlozkou + vymena tlumice rizeni za novejsi, ale zda se mi, ze je to ted jeste horsi (snadneni a casteji se mi auto rozvibruje zejmena pri jizde po panelove dalnici (uz nekdy pri rychlosti kole 100 km/hod). (kola mam standard s gumy Good year Wrangler - zanovni) Navic se mi ted jeste objevil druhy problem - protika mi olej z diferencialu predni napravy - nejspis pres Gufero prave poloosy jelikos mi olej kape zevnitr na prave predni kolo...musim podotknout, ze uz jsem to gufero nechal vymenit ale nepomohlo...

Ja sam mam ruce volsovy pro opravu aut...takze se musim spolehat na kvalitni servismany...jsem z BRNA. Nevedeli byste o nejakym opravdu dobrym servise kde by meli zkusenost s resenim techto problemu na Wraniku JK...takhle se s autem nemuzu vydat nikam dal od domu...musim to vyresit, jenak je mi tento uzasnej vuz na prd... :frown:
Kdybyste mi nekdo chtel poslat maila pak na adresu: herskovic.petr@seznam.cz .... Predem moc dik za cene rady!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 29 bře 2011, 10:24 
Offline
Předseda JWC
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 17:24
Příspěvky: 660
Bydliště: Plzeň
Můžeme nejlépe doporučit Petra Koudelku - Olomouc. Je také naším členem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 29 bře 2011, 15:13 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2007, 21:13
Příspěvky: 502
Bydliště: Havlíčkův Brod
špatný silentbloky na ramenou a geometrie. jestli jsou silentloky na spodních ramenou v cajku tak pak ty čepy a opet geomerie.
Na geometrii je to JK nachylný jak svina.

Souvislost s unikem oleje a rozkmitáním bych nevidel.
Je ale mozne ze si vymetl nejakou díru.. a ohnul nápravu.. rozhodil geomerii.. to by pak i mohlo vše souviset s nějkou tou ránou ..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 29 bře 2011, 20:19 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1456
Bydliště: Praha
Souhlas s Meetem! :tožvitaj:

A servis na Moravě,tak určitě Koudelka. :todáš:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 29 bře 2011, 23:26 
Offline
pan Bob

Registrován: 07 kvě 2007, 14:09
Příspěvky: 201
Bydliště: Praha
Ahoj Hery:mám tento problém také jk 2008 unlimited, a jsem už z toho neštastný mám za sebou geometrie,nové čepy,nový tlumič řízení, zkrátka 10tka v prdeli a kmitá to vesele dál přesně jak píšeš přejedu nerovnost panelka v 80km/hod,a musím zpomalit nebo by mě to vyhodilo z kabiny.
Mám zvýšení teraflex podložky 2 palce,Harley mě tam dal excentrycké šrouby,ale nic nepomohlo,ted jdu na poslední šanci k Tomášovi ví nějakej recept tak snad to pomůže,je zajímavé,že mě to dělá na 255-70-18 orig.sahara alu,ale ne 285-70-17 mt cooper discoverer tam to nedělá.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 31 bře 2011, 21:46 
Hosi diky moc za doporuceni...uz se domlouvam s Petrem Koudelkou na terminu :todáš:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 02 dub 2011, 07:04 
Na mém TJ 2.4 jsem měl ten samý problém. Vyvážení,záklon, geometrie vše v pořádku. Nepomohl ani nový tlumič řízení. Koupil jsem nové disky Dotz Hamada Dark a na ně Cooper STT a je zcela po problému.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 02 dub 2011, 09:02 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1456
Bydliště: Praha
O Bobově problému jsem mluvil se spoustou lidí a hodně se jich schodlo v tom,že problém je v diskách nebo pneu. Byť jsou perfektnšě vyvážený,tak stejně v reálu udělají tenhle problém. Vzhledm k tomu,že na jinejch mu to nedělá a vše kolem co tohle může ovlivnit je vyměněný.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 04 dub 2011, 13:54 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 18:42
Příspěvky: 985
Bydliště: Praha - západ
To jo, ale ten záklon je asi zásadní. Má zkušenost z Granda - v originálu vše fungovalo, najeto ca 200.000 km, žádný problém. Nadzvedl jsem o 2 palce - v tom okamžiku se mi náprava v 85 km/hod rozvibrovala. Po výměně všech čepů a tlumiče řízení to bylo snad ještě horší - ony ty vůle paradoxně asi část těch vibrací ještě "vyrovnají".... Dal jsem jiný gumy - a větší a okamžitě vše přestalo........ A se záklonem jsem nedělal nic, i když zvednutím byl samozřejmě okamžitě špatnej....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozvibrovaná přední náprava
Nový příspěvekNapsal: 04 dub 2011, 18:02 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2010, 01:13
Příspěvky: 348
Bydliště: Olomouc
Asi by bylo zajímavé zjistit, na jakých pneu to dělá nejčastěji.
Možná by stálo za to sbírat informace při jakých úpravách ale hlavně na jakých pneu se to děje.
Myslel jsem, jestli DW hodně ovlivňuje podhuštěná nebo přehuštěná, jestli má vliv vyšší pneu s "měkkou" bočnicí a pod.
Jestli se to děje častěji na vysokých nebo na nižších profilech pneu.
Prostě zjistit, jak moc se dá DW ovlivnit výběrem pneu, velikostí a huštěním.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz