Jeep Wrangler Club Czech Republic


fórum pro všechny majitele a nadšence vozů Jeep Wrangler
Právě je 26 zář 2018, 07:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 07:56 
Dobrý den,
pánové,mám na vás jeden dotaz.Jak a čím se řadí u Wranglera z r.91 přední náhon??Vím,že pákou v kabině,ale otázkou myslím systém,co není vidět.Jak funguje samotné zařazení.V převodovce,v nápravě..
Děkuji předem za odpověď,případně rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: přední náhon
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 09:39 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
Úplně stejně jako v nesynchronizovaný převodovce. Přesuvník vedený vidličkou spojí hnací hřídel s hnanou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 11:43 
ale kde se tak děje? Páka vede k převodovce a od ní ještě cosi k přední nápravě. Měl jste to někdo rozdělaný?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 11:46 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
Na převodovce je čidlo a to ovláda elektropneumatickej ventil,který ovládá vidličku s přesuvníkem v přední nápravě,kde to spojí pravou,dělenou poloosu. Nepracuje to na přetlaku ale podtlaku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 11:58 
Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 12:07 
Ještě-viděl jsem někde fotky rozvodovky s řetězem.Pán si tam dával jinou,resp.novější,s něčím,jako je třecí spojka.Protože mám Hyundai Santu,tam je místo mezinápravového difu.Plní to tady zřejmě ten samý účel.Jak se pozná,jestli ten,či onen vůz má,nebo nemá tuto spojku a nebo od kterého roku výroby se montovala???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 12:16 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
swyst píše:
Takže-když mechanicky zařadím (pákou) přední náhon,v převodovce se zapojí moment na kardan.Tam se ještě dá povel ventilu(je na boku převodovky)zřejmě tedy zevnitř,aby vysál vzduch z jedné strany ovládacího válce na nápravě a ten tak přesune vidličku a spojí moment na kola.Když se tak nestane,přední diferenciál se protáčí vlastně naprázdno a plnou rychlostí,pokud auto stojí.


V podstatě tak ale když stojíš,tak se nic neprotáčí.Když jedeš a není spojená poloosa,tak jako bys předek připojenej neměl. Ventil vzduch nevysává,je v podtlakovým rozvodu auta.Tím samým podtlakem ovládáš klapky ventilace a nebo tempomat.Někde v autě máš i zásobník podtlaku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 28 led 2009, 14:44 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
Obrázek


Na vstupní hřídely je redukce,pak je mezinápravovej dif,když to je Command Trac bez difu(u Wranglera) tak tam není nic,jen přesuvník pro připojení předku,nebu u Quadra Tracu je vizkospojka na tom místě. U Quadra tracu 93-95 je planetovej mezidif a vizko supluje uzávěrku.U Quadra Tracu -"OD".96-98 je místo diferenciálu úplně a předek v rychlý poloze předek automaticky připojuje při prokluzu.V redukci je blokovaná.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 01 bře 2009, 22:07 
Offline
malej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2009, 16:55
Příspěvky: 35
Bydliště: Sokolov
Řeším problém. Zjistil jsem, že mám jaksi rozhašený hadičky podtlakovýho systému kolem disc axle. Do toho bazmeku vedou 3, dvě chápu, smysl třetí mi uniká. Ani nevím, kde je onen elektropneuventil, kterej mi ovládá připnutí poloosy. Má někdo nákres podtlakovýho systému? Nebo aspoň popsat odkud kam vedou ty hadičky? Uvítal bych i nákres celýho podtlakovýho systému, ať to můžu zkontrolovat. Díky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 05 dub 2009, 21:20 
Nazdárek, koupil sem si wraníka YJ a špatně mi přiřazuje předek, někdy jo někdy ne, předpokládám že to je podtlakovim odpojovačem. Auto chci používat z 99% v terénu, nebude teda lepší to spojit natvrdo? jak? nebo udělat mechanické ovládání? jak? díky za případné rady trtl


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 05 dub 2009, 22:59 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
Kup si tohle http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html a si vysmátej. Můžeš pak mít i redukovanou 2WD.
V nabídce to má i RDR-Crown v Uhříněvsi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 06 dub 2009, 06:36 
jo, něco takového jsem si zrovna predstavoval. diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 06 dub 2009, 08:40 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha
U Crownu je to na schématu pod číslem 38

http://www.rdr.cz/catalog/axle/YJ/axleYJ30F_2.html


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 06 dub 2009, 12:18 
Offline
Rada Starších
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2007, 11:35
Příspěvky: 342
Bydliště: Jeseník
Problém často není v podtlaku,ale v hliníkové vidličce,přesouvající kolečko,které propojí oba konce hřídele.Ta je nejčastěji vymačkaná v očku,které je mezi dvěma Segerovými podložkami vymezeno na hřídelce podtlaku,nebo je v očku drobná prasklina.Vznikne minimální vůle ,která způsobí zdánlivě zanedbatelný boční výkyv vidličky,který ale stačí k tomu,že nedojde k přesunutí spojovacího kola.Vidličku lze koupit v RDR za cca 700 Kč.Pokud se rozhodneš oba konce hřídele spojit na trvalo,jak je tomu např u TJ,není třeba kupovat žádné přípravky,stačí dmeontovat stávající budku s podtlakem a vidličkou,ustavit spojovací kolo tak,aby obě hřídele byly spojeny,z hřídelky podtlaku sundat vymezovací segerovky a v odpovídající poloze zafixovat vidličku stabilně šestkou šroubem s podložkami a matičkami přes otvor vyvrtaný v obalu a vidličce.
Možná tento postup vypoadá složitě,je ale velmi jednoduchý a jeho realisace trvá asi 20 minut.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přední náhon - popis funkce
Nový příspěvekNapsal: 14 čer 2009, 21:25 
a už jste někdo zkoušel spojit to tím šroubem? mám teď problém s přiřazováním předku, a kdyby to bylo tím, tak bych to taky spojil... má to nejaký vliv na spotřebu (už tak velkou) :wink: a na hlučnost? ... Tím spojením pokud to dobře chápu se bude moct přiřadit předek za jízdy?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz