Jeep Wrangler Club Czech Republic


fórum pro všechny majitele a nadšence vozů Jeep Wrangler
Právě je 21 srp 2018, 08:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Jelikož je tato část bez nutnosti registrace, tak prosím všechny, kdo registrovaní nejsou, ať své příspěvky podepisují. Bude v tom trochu lepší přehled, kdo co napsal. Díky! :wink:
Stálým hostům našeho fóra nabízíme možnost registrace jako Návštěvníci.

Aby se zde neobjevovala tétama se stejnými dotazy a zachovávala se co největší přehlednost, doporučuji před založením nového tématu projít všechny ostatní témata nebo použít funkci "Hledat" a Vaše dotazy směřovat co nejvíce do již stávajícíh témat. Nové téma zakládejte pouze v případě, že se Váš dotaz nehodí do žádného ze stávajících.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 03 pro 2007, 15:48 
Offline
velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 17:53
Příspěvky: 79
Bydliště: Plzeň
Robine, prosím tě, je na 2,5l stejný olej. filtr jako na 4l :question: Díky :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 04 pro 2007, 15:32 
Offline
velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 17:53
Příspěvky: 79
Bydliště: Plzeň
Tak jsem ještě záležitost okolo olej. filtru konzultoval s Vikim a mám další informace: filtr by měl mít označení PH 3614 FRAM a údajně by měl být stejný jako do škodovek za cca 130,- Kč, olej by měl být typu 10W-30, jak píše výše Robin.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 06 pro 2007, 20:59 
Offline
malej kecal

Registrován: 09 bře 2007, 09:24
Příspěvky: 26
Bydliště: Hluchov (okr. Prostějov)
taky jsem teď dělal olej a mám tam filtr Purolator L17662,je to náhrada za Frama, důležitý je aby měl závit 20x1,5 a to 1,5 musím zdůraznit bo jinak ho tam nenašroubuješ :exclaim:
Vyzkoušeno :wink:
P.S. Platí pro YJ, ale myslím že u TJ-je to bude to samý


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 14 srp 2008, 21:32 
Offline
malej kecal

Registrován: 16 led 2007, 13:52
Příspěvky: 29
Bydliště: Hustopeče
Tak dnešním dnem jsem si opět složil převodovku a hnedle rozdělal rozvodovku. Myslím že o víkendu bude taky v kupě. A proto dotaz na techniky v JWC... kolik oleje, typ ... jestli Mogul, Šellgull, Castrogull :question: ...a množství do čeho. ( jak poznám, že je tam toho už dost??)
Ptal jsem se v obchodě na " dexron..." a většinou vejrají na mě co že to chcu. A proto prosím o přesný název, typ...
Dík Tony :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 15 srp 2008, 10:48 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 18:42
Příspěvky: 973
Bydliště: Praha - západ
Tony, to je na delší povídání než jedna zprávička. Ale protože to asi potřebuješ rychle, tak jen pár rychlých info:
Oleje - značky - jsou dnes skoro všechny stejné - dávno neplatí že Castrol je Castrol a pak ty další....Všichni hledají tu nejlevnější rafinérku a tam si pak nechají produkt plnit do svých plechovek......Nicméně do Mogulu bych asi nešel, už ze zásady :lol:
Dexron je olej do automatický převodovky a jestli ho někde neznaj, jdi jinam. Taky má označení ATF /automatic trasmition fluid/. Je to řídký jak voda, červený. Mají označení Dexron I, II, III a myslím že už je i čtyři. Dej minimálně Dexron III. Tady, na rozdíl od motoru, můžeš dát lepší. A ten se dává do Přídavné převodovky. Množství - musel bych se podívat do manuálu, z hlavy to nevím - orientačně kolem 1,5 až 2 litry.
Do hlavní převodovky se radši podívej do manuálu - záleží na převodovce - potřebuješ znát její typ. Nicméně - spoustu lidí dává Dexron i tam....Těžko říct co je správné... A taky se to mění...Jinak GL5 od Castrolu je takovej standard.....Na můj nový TJ 2002 je ale psán speciální olej od Chrysleru bez jakéhokoli označení.... :frown: Tak nevím. dost se to taky mění. Když tak cinkni klukům do Radotína, poradí ti. Množství je dle převodovky, ale orientačně okolo 4 litrů, plus minus nějakej litr, spíš víc.

A jak poznáš zda už je oleje dost? Redukční převodovka má dva otvory - ty dva velké stejné šrouby - horní nalévací, spodní kontrolní. Normální převodovka - dle typu - buď taky dva, nebo je nalévací zároveň kontrolním. Jak ti to začne při nalévání vytékat na ruce, tak už je dost :lol:


Naposledy upravil Jirka dne 15 srp 2008, 10:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 15 srp 2008, 18:32 
Offline
malej kecal

Registrován: 16 led 2007, 13:52
Příspěvky: 29
Bydliště: Hustopeče
Jirko moc díky... pomohls mi dost... můžu klidněji spát :up: Už jenom proto, že jsem to nikdy nedělal a teď alespoň vím jak to tam maká, hejbe se, přeskakuje.... ˇO víkendu to chci znovu nasadit ( doufám, protože má pršet) a nastartovat. Pak bude velký otazník ve vzduchu když začnu od 1 do 5 a zpět. Jestli to klapne, tak nachystám expedici do Mongolska :up:

P.S. ... že bych ještě zrobil rozborku i zborku motoru ??... popřemýšlím :lol: :lol:
... převodovku mám AX 15,...( jen pro úplnost) :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
 
 Předmět příspěvku:
Nový příspěvekNapsal: 16 srp 2008, 20:19 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 18:42
Příspěvky: 973
Bydliště: Praha - západ
Jo, ještě jsem ti blbě napsal tu redukci - tam už u novějších je jen šroub nalévací a zároveň kontrolní - to je ten horní, a pak ten spodní a ten je jen vypouštěcí - ale možná už jsi na to přišel sám touto dobou :lol: , pokud už jsi naléval a vše ti vyteklo na ruce....Tak se omlouvám :lol: Někdy člověk v rychlosti napíše bludy.... :eek:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Motorové oleje
Nový příspěvekNapsal: 23 led 2009, 17:54 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 18:42
Příspěvky: 973
Bydliště: Praha - západ
Vzhledem k tomu, že se v poslední době silně množí případy zadřených amerik, k čemuž přispěl jejich masový dovoz v létě při super kursu dolaru, a zároveň že mnoho z vás si pořizuje nového Wranglera JK, myslím že nebude na škodu připomenout si pár záludností a rozdílů mezi americkými a evropskými oleji - myslím že tím ušetřím nejednomu novému šťastnému majiteli JKčka spoustu starostí....

Takže jen ve stručnosti!!! :
motorové oleje máme s různou viskozitou - např. 5W20, 5W30, 10W40 apod. A zároveň se oleje dělí na minerální/ty ale ani nebudu zmiňovat, většinou se už nepoužívají, byť na zničení něčeho v motoru vliv nemají/, dále polosyntetické a plně syntetické. A tady je jedna z největších zrad, kterou si lidé, co si dovezou auto z US vůbec neuvědomí a myslí si, že když dají olej lepší, že auto vydrží déle...A ouha - je to vyzkoušeno 3x v Radotíně - je to přesně na cestu z Radotína do Jihlavy. Pak je záděr....A kde že je ten háček?

Novější ameriky /typicky např. Wrangler JK/ mají na víčku pro nalévání oleje, ale i v americkém manuálu, předepsaný olej většinou dnes 5W20. Což je v americe polosyntetika. Takže takové - jeté, i když jen málo - auto si dovezete, chcete zde olej dolít, či u některého všeuměla servisáka vyměnit a co se nestane? Jdete k pumpě, koupíte po pracném shánění olej 5W20, nebo 5W30, což je v podstatě zaměnitelné, dolijete či nalijete a odjedete ca 150 km. Pak stopka. Protože v Evropě je to plná syntetika!!! A jen pro připomenutí základní zásada - je-li auto stavěné na plnou syntetiku /tedy motor/, můžete ji používat stále. Ale po jednom jediném použití polosyntetiky, nebo dokonce minerálu už do motoru plná syntetika NESMÍ PŘIJÍT - protože dokonale rozpouští veškeré carbonové usazeniny v motoru a ty pak zacpou mazací kanálky......
A stejné je to třeba i u nového auta z US - přivezete si auto s náplní 5W20, ale ona to není plná syntetika jako v Evropě, ale jen polosyntetika, takže pokud pak dáte z dobré vůle olej stejný, ale evropský, lijete tam PLNOU SYNTETIKU!!! A tím motor okamžitě ničíte! Na čemž si vylámal zuby a ložiska motoru nejeden čerstvý majitel ameriky, který to buď nevěděl, nebo v servisu nepohlídal, nebo si nenechal poradit, že pro tento motor je nejlepší evropská polosyntetika 10W40 a nechal si nalít plnou syntetiku 5W20, či 30.
Ono je sice možné do těchto motorů plnit 5W20, ale pak to musí být olej koupený u Chryslera - americká 5W20. To je ten správný!!! Ale nikoli ten evropský 5W20!

Včera jsem byl v Radotíně a viděl jsem první průlom v těchto nejasnostech - asi proto, že s tím určitě mělo problém na světě více lidí - stál tam Hummer H3, loňský model a na víčku měl cedulku:
US-5W20, EU-10W40
Co dodat? Lepší, není vždy to správné..... :up:

Tak ať vám Jeepy jezdí a bacha na oleje -není jen viskozita, je třeba hlídat i ten druh.....A to nemluvím o tom, že samozřejmě existují i oleje 10W40, které jsou plně syntetické....Takže bacha a hlídat!!!

Bylo to jen ve stručnosti, ale snad to pomůže trochu k pochopení.
:up:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 23 led 2009, 22:29 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
S tím tak úplně nesouhlasím.V podstatě máš pravdu a pro lajky je to nejlepší průvodce ale použití syntetiky není přímo omezený tím,jestli ten motor je naní vyrobenj. V podstatě do každýho motoru plná může přijít a le při dodržení určitejch pravidel. Nestačí jen hlídat vizkozitu dle SAE ale předvším cerifikaci dle API.Tak je pro použití primární a vpodstě důležitější,než vizkozita a nebo na jaký bázi je olej vyroben.
Já syntetiku uznávám ale sám bych jí nejszdil a preferuju polosyntetiku.
Pár pravidelpro použití je tedy především specifikace dle API potom,aby se dávala do motorů až po jejich zajetí,tak po 5 tis.Km a naopaknešla do motorů poprvý ,když mají nalítáno od 150tis.Km. Plná se může normálně míchat s polo nebo minerálem (zase při dodržení specifikací),jen se degradují jeí vlastnosti . Nijak brutálně kaly nerozpouští.Ano,čistí líp než minerál ale i ten má v současnosti kvalitní aditíva pro čištění a rozpouštění kalů.
Je to na delší povídání ale pro někoho,kdo tomu oc nerozumí a nebo se nechce zabejvat,je lepší se držet Jirkova návodu/doporučení ale když dodrží jistý pravidla a je ochoten platit dvoj až tří násobnou cenu za plnou,tak to jde aíž by motoru ublížil.
Motor nemusí bejt stavěnej pro typ oleje ale je stavěn na specifikaci API a vizkozitu dle SAE.
HD motory jsou konstrukčně sedmdesát let starý,provo náplň je minerál 20W50 ale sám výrobce a řada tuningářů ,buď schvalují anebo i doporučuji plnou syntetiku.HD sám í prodává a "vyrábí". Mám za sebou řadu postavených motorů ať na turistiku,tak i na závody a jezdí různý typy olejů,včetně plný syntetiky a rozdíl jsem zaznamenal jen v ceně oleje. I v dobách,kdy jsem závodil a dvoulitrove HD motor jsem plně zatěžoval,tak sjem rozdíl v použítí oleje nezaznamenal.
Co ale sem viděl,když byl použit olej špatný specifikace API. Když byl dán olej 20W50 určený pro autový motory a né pro motocyklový.Pak nastal problém,přesně takovej,jako Jirka viděl v Radotíně.

Jinak olej 5W20 vhodný třeba do JK prodává běžně Petro-Canada .Je to polosyntetika .Mají i jiný oleje vhodný pro americký motory a taky jediní krom Moparu,kteří prodávají ATF+ do Chryslerovských automatů. Což jistě všichni vědí,že tam nic jinýho nesmí přijít.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 23 led 2009, 22:49 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2006, 18:42
Příspěvky: 973
Bydliště: Praha - západ
Normě API odpovídají jak evropský tak americký oleje. Ale zkus si do svého JK nalejt evropskou 5W20 /perfektně splňuje API normu/, pak si popovídáme :lol:

Je to každýho věc, jen jsem se snažil laiky uchránit katastrofy - a to je skutečnost - myslím že mi to, bohužel, pár současných JK-Wranglerářů potvrdí......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 23 led 2009, 23:28 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
Já jezdím polo a zvyklosti měnit nebudu,né ze strachu ale už jen s ekonomiky. Radši dvakrát vyměním obyč olej za periodu,než jednou špičkovej.

Jak sem řekl,pro lajky si to poradil dobře.Kdo se v olejích a motorech vyzná,ví,že tak doslova to není a plná syntetika žádnej nebezpečnej strašák,to není.
Ono se rádo všechno svaluje na něco,co přímo to nezpůsobilo.Kdo kdy řekne: "já to zkurvil" ? Většinou se říká:"ono se mi to posralo a nebo oni to zvorali" .

Navíc názory "expertů" v místních servisech beru velice s rezervou. Ještě jsem se nikdy se žádným neschodl a všichni maj zažitý zajímavý názory. A na oleje dvojnásob! Jako třeba co příjde do posilovače řízení a nebo že Dextron může bejt bez problémů v Chrysler převodovkách.
ATF olej mi cpali do posilovače řízení u Jeepa i ve speciálkách na oleje přímo zástupci firem! O PSF třeba vůbec neslyšeli.
Ve speciálce na automaty mi zase tvrdily,že do všech automatů dávají stejný olej,jen rozdělují polo a plnou syntetiku. !!! Do Granda prý bezproblémů Dextron!!
A takových příběhů mám desítky. Takže motor neničí druh oleje ale neznalost lidí a zvrácený předsudky.Věřím,že si viděl nějaký zadřený motory ale sem přesvědčenej,že to jen použití plný syntetiky nezpůsobilo.Olejová báze určitě ne!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 23 led 2009, 23:52 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
Ještě jedna podstaná věc.A to je výměnej interval. je dost důležitý,držet se doporučením výrobce a měnit tak,jak nařizuje. JK má výměnou periodu A a B.
Béčko je výměnej interval po 5.000 Km a nějak jsem si nešimnul,že by to lidi dodržovali a jedou podle áčka,který je po deseti tis. Většina ale spadá do béčka:

Day or night temperatures are below 32°F (0°C)
Stop and go driving
Excessive engine idling
Driving in dusty conditions
Short trips of less than 10 miles (16.2 km)
More than 50% of your driving is at sustained high speeds during hot weather, above 90°F (32°C)
Trailer towing
Taxi, police, or delivery service (commercial service)
Off-road or desert driving
If equipped for and operated with E-85 (ethanol) fuel.


A kdo jezdí dle výše, a mění po deseti,tak mu žádnej přesnej typ oleje nepomůže.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 24 led 2009, 00:05 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
Pro zajímavost jsem nakouknul na americký JK-forum a na debaty kolem typu oleje.Všichni převážně stejnej názor jako sem psal já a skoro všichni přešli na plnou syntetiku,nejčastějc jejich oblibenej Mobil1. Jsou tam i dotazy ,co na to delaer a záruka a taktéž že bez problémů a akceptovatelný.

jen jedna s mnoha podobnejch debat:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... engine+oil

nabo hlasování,co kdo jezdí:
http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... =synthetic

60% ve prospěch plný.Ti druzí jen s důvodu zbytečnosti,jezdí minerál nebo polo.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 24 led 2009, 00:16 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
Tohle je taky dobrý.Pěkně vysvětlený:

http://www.jk-forum.com/showthread.php? ... engine+oil


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oleje do motoru, diferáků, převodovky, rozvodovky a ostatní
Nový příspěvekNapsal: 24 led 2009, 00:40 
Offline
hodně velkej kecal
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2008, 20:37
Příspěvky: 1454
Bydliště: Praha
Ještě k mýmu monologu :lol:

Tohle je napsáno v uživatelským manuálu:

Synthetic Engine Oils
Synthetic engine oils can be used if the recommended oil
quality requirements are met, and the recommended
maintenance intervals for oil and filter changes are
followed.


K tomu není co dodat,když to říká výrobce auta. :up:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz